Last Party - Fibes, Oh, Fibes!

Fick 4 i finska. Igen. Mitt humör sjönk aningen. Kommer hem och ska försöka räkna matte, förstår en halv uppgift, sen tar det stopp. Tänker att jag kan göra finskaläxan, skriver ner två rader, kommer sen på att jag inte förstår vad läxan går ut på. Snälla, ge mig sommarlov.
Ska strax bege mig iväg på cykelutfärd med mina scoutungar, kubb och muffins kan vara ganska trevligt ibland. Och idag var en såndär dag som jag vaknade till och var på bra humör, trött men lycklig. Fyran i finska förstörde dagen, lyckades förtränga den under en timme men kom på det igen. Och jag tyckte jag var duktig, hade lärt mej en massa fina finska uttryck, jag kan säga "vem sitter på stolen vid bordet och slår huvudet i väggen". Helt i onödan. Eller, nångång kanske jag har någon nytta av att kunna säga det. Men jag tvivlar.



Kommentarer
Postat av: h

ibland lönar det sig att vara lat.inte orka läsa till finska prov(när jag vet att jag inte klarar det) inte orka laga matteläxan, när jag vet att jag inte kan. lika bra göra ngt roligt.

2007-05-14 @ 16:07:58
Postat av: Anonym

ja just det. älä pelkää taukoja sa jag åt mor.

2007-05-21 @ 20:08:23
URL: http://hf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0