And I kissed you in a style that Clark Gable would have admired.

Det är typ en och en halv månad sen jag bloggade sist. Oh vad aktiv jag är. Hursomhelst, jag ska bli kassatant, den bästa kassatant som någonsin skådats i detta land. Jag skall vara supertrevlig och få alla gamla, trötta tanter att bli jättelyckliga av tanken på att få få till Torghallen och handla av den bästa kassatanten i hela Finland. Fast om nån pratar finska med mig måste jag nästan låtsas att jag inte hör dem.

Igår testade jag och Miili och Lina på karate. För det första kan ju nämnas att varken Lina, Miili eller jag någonsin förr har ens varit i närheten av att testa på karate. Alla andra som var där hade vita, fina karatedräkter och såg proffsiga ut. Det gjorde inte vi. Vi började med att spela basket, en ganska aggresiv form av basket. Och hur många gånger jag än kastade så träffade jag inte korgen. Sen skulle vi ta ett par, jag om min gamla biologilärares gubbe råkade bli ett par och det var ju intressant. Nu tror jag att jag ska nämna att min kondition nästan inte ens existerar överhuvudtaget och jag är väldans svag, detta gjorde att jag helt seriöst funderade på att smita ut lite diskret när vi var mitt inne i nån springa-mot-väggen-allt-vad-du-kan-fast-ditt-par-håller-i-dig-och-
är-mycket-starkare-än-vad-du-är-övning. Men efter en och en halv timme av lite olika karategrejer som hade fina namn som jag inte kommer ihåg måste jag erkänna att det var roligt.


Clark Gable - The Postal Service

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaa, karatebasket e he roligast som finns!! :D Heilt utan regler å heilt urflippa! Men karate e kul (jag har gult bälte! ^^) Å sko no kona tänk me ti böri igen om ja sku bo i nykaabi.. :) Och man FÅR bra kondition efter några vikor... Å ja ha aldri haft så myki magmuskler som när ja träna karate :P ååååh, no vill ju jag å träna.. :) Men Boris e bra att träna me, fö han e itt lika hårdhänt som Jari (en finntyp som bruka va tär förr åtminstone, han får man nästan vara rädd.. :S)... Så no veit do ho man star i kibadatschi? (stavas säkert int såde ;)) :P Hej hopp Ellen, kommer du som hjälpledare i år igen? Maria sa att on har lite ont om hjälpledare, så jag ska iaf fara :)

2008-01-24 @ 10:20:28
URL: http://mjaumuffins.blogg.se
Postat av: hanna

har boris snygga tänder? för jag har hört att eivor föll för honom pga hans tänder.

2008-01-25 @ 15:07:49
URL: http://skogsflickan.blogspot.com
Postat av: Erkki Esimerkki

Hördu Gutta! There is only one number 1 kassatant!

2008-01-26 @ 17:43:41
Postat av: MP

Ni får väl slåss om saken! Är det därför du tränar? Akta masukniipen bara.

2008-01-26 @ 17:45:06
Postat av: MP

Erkki Kassatants-Esimerkki, kunde man säga, kanske.

2008-01-26 @ 20:32:07
Postat av: Ellen

Sandra: Hejhej. Antagligen kommer jag int som hjälpledare, eller jag vet int, d va ju jätteroligt förra sommaren så ja, har int bestämt mig. Å ja, Boris var nog riktigt bra att träna me, d måst jag nog erkänna :)
Hanna: För att vara ärlig så måst jag säga att jag int spana in Boris tänder sådär jättemycket. Ganska konstigt att falla för någon pga av hans tänder. Hmm.
Erik: Höödu tu, vänt bara, jag ska bli åutrålit mycke bättre å mer omtyckt än vad du nånsin var. Pah. Ostbricksgusi e bäst, jeje.
MP: Om vi slåss så vinner ju jag, de e ju ganska självklart. Tar några karategrepp bara å så ligger Erik i en liten hög på golvet å gråter, jåne.

2008-01-29 @ 20:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0