Förhoppningar och regnbågar.

Hängde just upp en röd ljusslinga på väggen och med ens blev hela mitt rum mycket mysigare. Efter att ha plockat undan ett strykbräde, en dataskärm och en stor skrivbordsstol blev det ännu mysigare. Jag ska ju ändå vara hemma tre veckor nu vilket jag inte varit sen..ja, förra julen.

Och det är så skönt att sova när det är alldeles mörkt och tyst, att gå ut och gå i ett mörkt Forsby, att äta mamma och pappas mat, att se på Harry Potter med pappa och bara vara. Åbo känns aningen avlägset. Jag ignorerar helt kallt dom två portfolior som ska göras och dom kläder som ska sys. Sånt fixar sig.

Och min julklappsshopping med bästa Josse idag resulterade i att jag kom hem med nya skor åt mig själv. Men det är ganska trevligt det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0