I could feel my heartbeat taking me down and for the moment, I would sleep alright.

1. Vaknade av att jag fick ett sms med en bild på världens sötaste pepparkaksgubbe. Om två veckor ska jag hälsa på pepparkaksgubben, hans lika söta storebror och hans föräldrar. Åland here I come, det var ett tag sen sist.

2. Vår granne (gammal tant som har onormalt bra hörsel och gillar att ringa på vår dörr och skrika åt oss i brevinkastet när vi pratar för högt) förklarade så vänligt åt mig idag att det är förbjudet att tvätta på söndagar. Jag svarade något i stil med "ehh ei, minä sulje sen. Kiitos, täytyy mennä en puhu suomea". Men på riktigt, jag måste få tvätta på en söndag! Jisses.

3. Jag har varit duktigt och ritat grundmönstret för en ärm och en kjol samtidigt som jag lyssnade på Beat It om och om igen. Och igen.

4. Och jag vägrar bli sjuk. Försöker ignorera att jag håller på att hosta sönder lungorna och att jag är ganska jättesnuvig.

5. Julia tipsade mig om denhär sången idag, oh så vacker!


Det var allt för idag. Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0